יהודים ויהודיות - חזרו בתשובה, ראש השנה מתקרב. כולנו מנסים ומשתדלים להיות טובים יותר. האם גם ילדינו? האם ניכר עליהם שהם מרגישים אלו ימים נוראים עומדים אחר כותלם? (ראש השנה תשע"ז)
"אני אעשה הכול למען השלום ואני לא מחפש תפקיד". עם פרס נובל לשלום, אהדה בכל מגדר ומגזר, אישיות מהפנטת, מנהיג אמיתי, פחות פוליטי ויותר מנהיג בלהיות אדם טוב * נפרדים משמעון פרס, שבחר להיות האדם הנכון, ולהשקיע את חייו למען השלום
אתמול בעימות בין טראמפ לקלינטון תקפה קלינטון את טראמפ: "הוא האדם שקרא לנשים נמושות ועוד כל מיני מילות גנאי מיותרות. הוא שטען שהריון גורם אי נוחות למעסיקים" * קלינטון תקפה את טראמפ בנקודה רגישה ולא מדוברת, אולי לא מספיק - היחס לאישה העובדת? (אקטואליה)
אלוקים לא שייך רק לצדיקים. איפה שאת נמצאת משם אתה יכול לזנק ולעלות. ואם תגידי - מה זה לעלות? זה נשמע כל-כך מורכב, להקריב, לבכות, אני כל-כך לא בנויה לזה עכשיו. אז בואי נסכם את עבודת חודש אלול בנקודות פשוטות שברגע שאת עושה אותם, את יכולה להיות בטוחה שעשית את עבודתך כמו שצריך.
בשנים האחרונות נאספות עדויות המצביעות על הקשר שבין מחלות חניכיים למחלות לב. על אף שהחוקרים טרם גילו את הסיבה לכך, גוברות ההערכות כי חיידקים שמקורם בחניכיים עושים דרכם במחזור הדם אל הלב ומקומות נוספים הם הגורם לתופעה * בבדיקת רקמות שנלקחו מאזורים טרשתיים בעורקי הלב של חולים נמצאו אותם החיידקים שמקורם בחלל הפה, הגורמים למחלת החניכיים (בריאות)
כבר אחרי חצות, אתה עוד לא בבית, אני מחכה לך, עוד מעט תיכנס הביתה עייף אך מאושר, אתה לא מתאר לעצמך עד כמה אני מאושרת, אבל תתפלא לשמוע שאני שומעת סביבי נימה של רחמים, היית מאמין?
הלוואי שאגיע הביתה ואגלה שהכביסה שלי פיתחה נטיות אבדניות ותלתה את עצמה. כן, מזל שאפשר לייחל את הנטיה הזו על כביסה ותליה * מה לעשות על מנת להיות יותר אפקטיבית בזמן המצומצם שעומד לרשותי? לגזור ולשמור
מי קבע שצריך לחוות את עבודת השם בשמחה? הרי ישנה גרסא הטוענת שיש לעבוד את השם ביראה ובאימה, בכובד ראש ומתוך פחד תמידי, ובמיוחד- בחודש אלול, חודש שבו "אפילו דגים שבים רועדים מאימת הדין"? המתכון שיעזור לךלעבוד את ה' בשמחה בארץ הפלאות
"בקש סליחה קודם כל ואז אשמע אותך" - כך אומרת האמא לילד שמבקש משבצת שוקולד אחרי שהכה את אחיו הקטן. "קודם תתנצל לפני שהתחצפת, ואז אתן לך מה שאתה מבקש!". והילד, לפעמים זורק: "סליחה" חפוזה ולעיתים מוותר על השוקולד, או על כל דבר אחר, העיקר לא להתנצל * איך באמת עוזרים לו להתנצל כששגה? ולמה בכלל הם כל כך לא אוהבים לומר את המילה הזו - סליחה?
אלול, כן אלול - עוד מגיל קטן החודש הזה היה מעורר בי פחד, הסיפורים על רבנים גדולים שהיו רועדים רק מלשמוע את המילה אלול. פתקי בקשת סליחה ורצון להשתפר, להתחיל שנה חדשה כאדם טוב יותר, אז כן אלול - עוד שניה מסתיים. ואני שואלת את עצמי, אם הוא כבר כאן, למה אני לא מרגישה אותו? איפה הסליחה איפה הפחד, הרצון לשאוף קדימה הקבלות הבקשות, סליחות ומחילות. למה אני לא מרגישה?
כיצד יתכן שאדם שמחשיב עצמו לבן תורה, ישפוך דמים בצורה שכזו, וכל זאת כביכול למען התורה, לשם שמים, בדיוק על "עצות" מעין אלו נאמר בפרוש בפרשת כי תבוא "ארור משגה עיוור בדרך" שהרי הורים תמימים אלו, הם בבחינת עיוור לכל דבר בנושאים אלו, איך אתה מעז?
"היא לא באה לי טוב בעין", "מהרגע הראשון שראיתי אותו ידעתי שיש בו משהו חשוד". מה בין אינטואיציה לבין ראייה פנימית. והאם העין האנושית מסוגלת לקלוט הרבה יותר ממה שנאמר, עין רואה והלב חומד, ומה כוחה של הסתכלות?
משלוח מנות הוא סוג של מחווה שכולנו רגילים, הוא מבטא הערכה לצד השני כאשר הוא לא מגיע במסגרת מצווה מחייבת, כפי שאנחנו רגילים בפורים, אך ממתי שמענו שעושים זאת בראש השנה? (ראש השנה ופורים)
תופעת חום בילדים – לא סוף העולם אבל חייבים לעקוב ולטפל. בהדסה הר הצופים פועלת מרפאה ייחודית למחלות חום בילדים * כמה דברים שאתם חייבים לדעת על תופעת חום אצל ילדים (בריאות)
כששמעתי הבוקר על נועם האלמן שנישא לאחות אשתו המנוחה, דמעות זלגו מעייני ולו רק בשל העובדה כי אני ממקומי כבת להורים אלמנים, שגדלה לצידם של אחים יתומים מאב ומאם, הבינותי עד כמה חסד עשתה אם הילדות אסתר רינה כהן ז"ל, ששלחה את אחותה לגדל את ילדותיה * נועם במילים מרגשות על האלמנות והארוסין
מתלבטת לגבי הסרת שיער? מעוניינת לעשות זאת אצל המומחים עם המכשור הטוב ביותר? יש לנו מבצע שווה במיוחד עבורך לכבוד השנה החדשה * שנה חדשה וחלקה (יופי, הסרת שיער)